WFM
Stel je eens voor: na lang wikken en wegen heb je dan toch eindelijk besloten een nieuwe smartphone aan te schaffen. Na het vergelijken van verschillende websites kies je de beste optie uit en je besluit dan eindelijk te gaan bestellen. Binnen een week ligt je gloednieuwe telefoon bij je op de deurmat, maar zodra je de verpakking opent blijkt de telefoon al kapot te zijn!
Gefrustreerd en ongeduldig toets je het nummer van de klantenservice van de website waar je besteld hebt in, waar je in een lange wachtrij terecht komt. Na enkele minuten te hebben gewacht zonder gehoor te krijgen, hang je dan toch maar op. Een uur later het nog eens proberen levert evenmin resultaat op. Als laatste poging besluit je een mailtje naar de klantenservice te sturen, maar in je hoofd heb je al besloten: hier ga je nooit meer bestellen.
Het belang van klantcontact
Het voorbeeld hierboven komt waarschijnlijk niemand onbekend voor. Eigenlijk is dat heel vreemd: goed en prettig contact met de klant is essentieel voor positieve klantrelaties. Dat vinden wij bij SmartCenter ook. Daarom zet SmartCenter in op de juiste mensen, op de juiste plek, op het juiste moment. Dit doen we door middel van de analyse van datasets, rapportages en voorspellingen die ons helpen om zo het klantcontact te optimaliseren.
Klinkt allemaal heel mooi natuurlijk, maar misschien ook nog een beetje vaag. Om je een concreter beeld te geven van hoe we dat als WFM’ers doen bij SmartCenter, gebruiken we de volgende cyclus: